zaterdag 22 februari 2014

D66 opent met VVD ‘Pop Up Store’ in centrum Gorredijk

D66 Opsterland opent samen met VVD Opsterland een tijdelijke winkel in het centrum van Gorredijk. Met de gemeenteraadsverkiezingen in zicht willen de lokale partijen op een laagdrempelige manier informatie geven over de verkiezingen. In de verkiezingswinkel is naast informatie van beide partijen ook de mogelijkheid om direct live in debat te gaan met kandidaat raadsleden van zowel de VVD als D66.

Lijsttrekker Romke de Jong van D66: “Het moet een wisselwerking worden. Wij leggen graag uit hoe wij de toekomst van Opsterland zien, waar we heen willen en waar we verschillen & overeenkomsten zien met andere partijen. Aan de andere kant krijgen we heel direct informatie van onze inwoners hoe zij Opsterland zien of waar behoefte aan is. Dit versterkt elkaar enorm”.

Hielke de Vries namens de VVD: ” Het is erg interactief, inwoners kunnen direct met beide partijen in debat gaan en kunnen daardoor goed de verschillen tussen de programma’s zien. Waar de VVD en D66 het wel over eens zijn is de noodzakelijke aandacht voor ‘wonen , werk en ondernemen en dat leggen we graag in onze winkel aan U uit, zelfs op zondag.

Daarnaast willen beide partijen met deze winkel meedoen aan het initiatief van ‘Boost Gorredijk‘. Een werkgroep die leegstand tegen wil gaan en actief zoekt naar nieuwe lokale ondernemers en tijdelijke winkels die het winkelen in Gorredijk leuker en aantrekkelijker maakt.

De politieke pop up store is gevestigd aan de Hoofdstraat 50 (naast de Scapino) en is geopend op de zaterdagen 1, 8 & 15 maart van 10:00 tot 16:00 Omdat beide partijen groot voorstander zijn van de koopzondag zal de winkel ook open zijn op Zondag 16 maart. van 11:00 tot 15:00