donderdag 13 maart 2014

Landelijke bustour een groot succes!

De landelijke D66 bustour deed 13 maart Opsterland aan. Om 11 uur kwam de bus aan in Gorredijk. Daar kreeg het gezelschap, waaronder landelijk voorzitter @FleurGraeper, Tweede Kamerleden @WouterKoolmees en @KeesVerhoeven en een aantal lokale ondernemers en D66 vrijwilligers een rondleiding.

Eerst werd het innovatieve Ziuz (www.ziuz.com) bezocht. Hier maken eigenaren Gerrit Baarda en Ed van den Brand innovatieve software en machines op basis van visuele intelligentie. Deze wereldmarktleider uit Gorredijk (!) blinkt uit in gedrevenheid en enthousiasme. Een prachtig bedrijf om mee kennis te maken zo vlak bij huis. Voor de politie maakt men o.a. detectiesoftware voor het herkennen van seksueel ongewenste afbeeldingen en videocamera’s die zonder infra rood,’s nachts goede opnamen kunnen maken. Voor de medische wereld heeft men een machine ontwikkeld dat de dagelijkse medicijnen controleert die apothekersgroothandels op patiëntnaam in plastic inname verpakkingen stoppen.

Daarna ging het gezelschap via een korte rondleiding door het centrum naar Rinsma Fashion (www.rinsmafashion.nl). Rinsma is sinds een jaar Hofleverancier. Het bord siert met trots de gevel. Het echtpaar Gerk Jan en Coby Rinsma gaf het gezelschap een rondleiding en vertelde over het ondernemerschap in de retail. Naast de webwinkel, lukt het Rinsma nog steeds uitstekend om klanten vanuit heel Nederland naar de winkel te krijgen, door een breed assortiment en uitstekende service en bediening. Tijdens een ‘luisterlunch’ werd informatie gedeeld over de retail en de ondernemerssituatie in een kern van 7.000 inwoners.

Na afloop waren de reacties zeer positief. Zowel van de ondernemers, als van de kamerleden en Opsterlandse kandidaten. D66 heeft vandaag een prachtige verbinding gelegd tussen lokale belangen en landelijke invloed. En nu vooruit!