Evelyn Bontekoe

Steunfractie

50 jaar

Lippenhuizen

Mijn naam is Evelyn Bontekoe.

Politieke visie:
“Het enige dat zeker is, is dat alles verandert”. Een wijsheid die bij velen op een tegeltje aan de muur kan, nu economische ontwikkelingen en veranderingen in de samenstelling van de bevolking maken dat we allemaal te maken krijgen met dat het morgen niet meer zo geregeld is als gisteren. D’66 wil op een nuchtere en constructieve manier met deze veranderingen omgaan en praktische oplossingen vinden voor de samenwerking tussen de basisscholen in onze gemeente, het vergroten van de werkgelegenheid en de gedegen uitvoer van de overgang van een groot deel van de zorgfinanciering naar de gemeente.

Bij het nadenken over mogelijkheden en oplossingen gaan we bij D’66 uit van de talenten en (veer)kracht van mensen. Door vervolgens de ideeën en kennis van mensen samen te brengen en te richten op hoe het beter kan, ontstaan plannen waarmee we als burgers zelf invulling kunnen geven aan hoe we met alle veranderingen om kunnen gaan.

In mijn werk als zelfstandig trainer –en coach werk ik op basis van dezelfde uitgangspunten. Zo weet ik uit ervaring dat mensen  vrijwel altijd meer kunnen dan ze zelf denken. Maar we hoeven het niet alleen te doen, of telkens het wiel opnieuw uit te vinden. Over de (gemeente)grenzen heen kijken en samenwerking zoeken, levert meer inspiratie op voor de toekomst dan vasthouden aan het bekende.

Wonen op het platteland biedt onze kinderen letterlijk ruimte om op te groeien tot volwassenen die verantwoordelijkheid kunnen nemen hun omgeving. Met respect voor andere meningen en voor de natuur. Zou houden we onze dorpen leefbaar en levendig. Daarom draag ik graag mijn steentje bij aan D’66.

Organisatie, Onderwijs en Zorg

Meer van Evelyn Bontekoe